Pages

7 Mayıs 2014 Çarşamba

İşte bir ilk daha. Merhaba ek gıdalar...

Zaman ne göreceli bi kavram. Çok mutlu zamanlarda hızla akıp geçerken yorgun, uykusuz, halsizken bi türlü geçmek bilmeyen..
Anne olunca daha bi hızlı geçiyo sanki. Çünkü tüm duygular tüm ruh halleri iç içe...
Demir bugün 4. Ayını bitirdi ve artık 5. Ayın içine girdi. Doktor randevumuza giderken hep aklımda Demir'in ek gıdalarla tanışma zamanı nasıl olmalı sorusu vardı.
İlk 6 ay su bile yok denilse de ben kızımdan yaşadığım için 6. Ayın çok geç olduğunu düşünüyordum. Ne için mi geç?
6 ay bitecek ve siz 7. Aya girerken bebeğinize kaşık kaşık gıdalarla tanışma töreni yapmaya başlayacaksınız. Bir fincan ev yapımı yoğurt ile başlayıp onu birkaç haftada 1 su bardağına çıkaracaksınız. Birkaç kaşık meyve suyu ile başlayıp bir ay gibi bir zamanda bir fincan meyve püresine geçiş yapacaksınız. 8. Ayda kahvaltıya birkaç kaşık ile başlayıp alıştırmaya çabalıycaksınız. Bu arada bebeğiniz kocaman olmuş ve size itiraz etmeyi çoktan öğrenmiş durumda olacağı için oldukça zorlanacaksınız. Nitekim 9. Aya gelindiğinde pek çok gıdayı deneme sürecini ortalamış olacaksınız. Dikkat ederseniz deneme süreci diyorum hala. Çünkü çorbaları, yoğurtları vs iştahla yeme aşamasına henüz gelemediniz ama 10. Ayı buldunuz bile. Eee sonra da iştahla herşeyi yiyen, size itiraz etmeyen mutlu bebekler bekleyeceksiniz öyle mi?
Yoook beklemeyin;((
Dedim ya ben hem kızımdan hem arkadaşlarımın çocuklarından biliyorum 6. Ay sonu çoook geç..
İşte ben bu sebeple hep Demir'e 4. Ay bitiminde gıdalarla tanışma töreni hayal etmiştim. Bugün itibariyle de bu tören doktorumuzun da onayı ve desteğiyle tam da hayalimdeki gibi gerçekleşti.
Maşallah deyin anneler devamı da böyle olsun;))
Geceden günlük şişe sütünden yoğurdunu yaptım oğluşun. Söylemesi ayıp çook kıvamlı ve çok lezzetli olmuş. Normalde ev yapımı yoğurt sulu olur benim yoğurtlar mermer kalıp gibi oldu..
Evde yoğurt yapmak isteyen anneler için tarifimi kısaca paylaşayım.


Ben kap olarak süt saklama kaplarını kullanıyorum. Sonuçta çok sağlıklı malzemeden yapılıyorlar ve aslında az miktarda yoğurt alabildiği için kalan kısmı da az olup yoğurt ziyan olmamış oluyor.
Yarım litre ılık süte 1 çay kaşığına yakın yoğurttan maya hazırlıyorum. Bir çay kaşığı yoğurdu bir fincanın içinde ılık süt ile iyice karıştırın. Hiç pütür kalmasın. Sonra bu mayayı ılık sütünüze yavaş yavaş ekleyin ve yavaşça karıştırın.
Bu karışımı süt saklama kaplarına ( siz başka kap kullanacaksanız ona ) aktarın. Ağzını sıkıca kapatın. Ve önce ince bir örtü ardından da daha kalın bir örtü ile iyice sarın. Yaklaşık 6-7 saat bekletin. Açtığınızda sulu görünüyorsa panik yapmayın. Tekrar sarıp birkaç saat daha ılık bir ortamda bekletmeye devam edin.
İşte hazırrr..
Uzun lafın kısası biz bugün ek gıdalara yoğurt ve meyve suyu ile başladık. Zaten Demir 4.ayın ilk günlerinden bu güne bizimle masada oturuyor ve biz yedikçe kendisi de bizim ağız hareketlerimizi taklit ediyordu. Bir nevi hazırlandı oğluşum;)
O sebeple siz de hazırlıklara bu şekilde başlayabilir ve daha iştahlı bebeklere sahip olabilirsiniz. Unutmadan bebeğiniz besleme saatlerinde aç olmalı ve sizinle aynı masada olmalı.
Ama en önemlisi tüm bunları doktorunuz ile konuşarak harekete geçmeniz ve devam ettirmeniz.
Sevgiler..
- Posted using BlogPress from my iPhone

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 

Ben Kimim?

1981 Ankara doğumluyum. Üniversite de okuduğum bölüm ile ilgili bir gün bile çalışmayıp hep başka hayaller pesinde koştum. 2002 yılında mezuniyetimin ardından dünyanın en büyük ABD ' li ilaç şirketinde çalışmaya başladım. Satış temsilciliği, eğitim yöneticiliği, bölge müdürlüğü derken 10 yıl dolu dolu çalışmadım, yaşadım. 10 yılın sonunda geldim yeni maceralar için yol ayrımına. 6 yaşında bir prensesim,henüz karnımda kıpır kıpır dünyaya gelmeyi bekleyen bir prensim ve deliler gibi aşık olduğum bir kocam var. Hayatı, çocukları, yemek yapmayı, fotoğraf çekmeyi çok seviyorum. Konusmayı, yazmayı ve anlatmayı da...Kendim ve ailem için araştırıyor,okuyor ve deniyorum. Şimdi bunları sizlerle paylaşmak için anne görev başında.

İletişim

Detaylı bilgi için annegorevbasinda@gmail.com adresinden ulaşabilirsiniz.