Pages

26 Aralık 2013 Perşembe

Amerika'da Doğum Maceram



     İlk yazım...

Günlerdir nasıl başlasam,nerden başlasam,acaba nasıl anlatsam düşünüp taşınıyorum. Zaten doğuma kalmış 4 gün;) Uyku desen beni terk edeli bayaa oluyor.Yani hindi gibi düşünmek için yeterince zamanım var.
Biraz daha gecikirsem zaten belki anlatacaklarımı doğumdan haftalar sonraya saklamam gerekecek.
Hem yazmayı istememin en önemli sebebi Amerika' da doğum yapmayı düşünen anne adaylarına fikir vermek değil mi? O zaman daha fazla oyalanamam.
Bi cesaret, aldım işte blogu önüme ve başlıyorum...
Sanırım hamileliğimin 25. Haftasıydı.Eşim eve biraz farklı bi ifadeyle geldi.Hayır ola derken çıktı zaten ağzındaki bakla. "Hayatım, doğum için Amerika' ya gitmek ister misin?" Ben şok tabi. Hayır desem neden diycek, evet desem ben kendimden emin değilim. Bi süre cevap veremedim, bakıştık sadece...  Bi zaman sonra şoku atlatıp "canım nerden çıktı bu Amerika fikri? Ne sebeple gidip orada doğum yapıcam ki? Çok mu ciddi avantajları var? " sorularım arka arkaya dökülüverdi ağzımdan.(ABD 'de doğum avantajlarını benim gibi gitmeye karar verdiğinde öğrenecekler için başka bir yazımda paylaşıcam mutlaka.) Eşim de yaptığı detaylı avantajlar konulu araştırma geliştirme çalışmaları sayesinde yemek masasında tüm sorularımı yanıtladı.
Evet, sanırım artik gidiyoruz Amerika'ya. Ama hangi eyalete, kiminle, nasıl, bütçe durumu, doktor, hastane.. Bunlar hakkında ikimizin de hiçbir fikri yoktu. Başlasın hummalı araştırmalar. Hem de geceli gündüzlü, iki elden...
Ahhh sanırım işin en zor kısmı buydu. Yok sanmıyorum, eminim. Offf internete bir giriyorsunuz bin tane sayfa çıkıyor önünüze. Kimi profesyonel şirket, bu işi bayadır yapıyo, kimisi ev hanımı doğum için gelecek annelere evini açmış ,kiminin ise Türkiye ayağı var bir de Amerika'da bir ya da bir kaç yardımcı ile anne adaylarını ağırlıyorlar bla bla bla..
Bizim kafalar iyice çorba oldu haliyle. Olsun çıktık yola daha ilk adımda pes edicek değiliz ya canım. Başladık hepsiyle yazışmaya, çizişmeye, haberleşmeye. Bu böyle 3 hafta kadar sürdü. Sonuç mu?Profosyonel olanlarla gidilebilir ama onlari sectiginizde fiyatlar gerçekten çok çok çok yükseliyor. Peki aile yanında kalayım desem... Ben, hem yine yüksek fiyatlar hem de kendime ait bir ev isteme sevdam yüzünden onu da seçmedim. Ne mi yaptım? Çok sevdiğim bir doktor arkadaşımla bu işlerle uğraştığım, stresli bir günün ortasında konuşup, fikir almak gibi süper bir is yaptim. İyi ki o dakika aramışım. Demez mi en yakın arkadaşım Newyork' ta harika bir Kadın Doğum uzmanı diye.
Uçtum havalara tabi.Hemen irtibata geçti ve gerekli görüşmeleri yaptık. İşin en önemli kısmı nihayet halloldu. Levent sana ne kadar teşekkür etsem az. İyi ki varsın. Sonrası bizim için daha kolay oldu. Çünkü konaklama için bize yardım edicek kardeşten öte Ömer' ciğimiz vardı. (Konut bulma konusu bizim için kolay ama genelde zorlayıcı bir süreç. Başka bir yazımda mutlaka anlatmaya çalışıcam detay ve zorluklarını.)
Eveeet Newyork ' a gidiyoruz. Tek eksiğimiz şu anda uçak biletlerimiz. aaa bir de ailelerimize haber verme kısmı. Şaka gibi ama son ana kadar bu konu eşimle aramızda bir sırdı.
Biletlerinizi haftalar önceden almanızı öneririm.Ama endişlenmeyin son dakika bile THY ' de bilet bulabilir, hatta indirim yakalayabilirsiniz. Süreç bilet alma asamasina kadar ilerlesin yeter ki. Ailelerimize gelince... Benim ilk duyduğum andaki şok halimi yaşadılar birebir. Ama tabiki "siz nasıl istiyorsanız gönlünüzce olsun " diyerek bizi uğurladılar.
Ahh ilk yazının heyacanıyla en önemli konulardan birini atlıyordum nerdeyse. VIZE . Eğer ki vizeniz yok ama ABD ' de doğum fikriniz varsa hiç vakit kaybetmeden vize başvurunuzu yapın. Son ana bırakırsanız kocaman göbüşünüzle görüşmeye gitmek ve belki de olumsuz bir sonuçla eve dönmek zorunda kalabilirsiniz. Benim vizem vardı neyse ki bu kısmı da kolayca atlatmıştık.

İlk yazım sanırım burada bitmeli. Hazırlıklarım, uçuşumuz ve Newyork' a varışi sonraki yazıma sakliyorum.

Görüşmek üzere.

2 yorum:

  1. Merhabalar verdiginiz bilgiler icin tesekkurler. New Yorkta dogum yapmayi dusunen bir hamile olarak hastane ve doktor onerisi alabilirsem cok memnun olurum. umarim misscloudypink@gmail.com adresine mail atabilirsiniz. tesekkurler

    YanıtlaSil
  2. Newyork Doğum postları aydınlatıcı olacaktır. Doktor ve hastane bilgileri bu postlarda mevcut.
    Bebeğiniz şimdiden hayırlı uğurlu olsun.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil

 

Ben Kimim?

1981 Ankara doğumluyum. Üniversite de okuduğum bölüm ile ilgili bir gün bile çalışmayıp hep başka hayaller pesinde koştum. 2002 yılında mezuniyetimin ardından dünyanın en büyük ABD ' li ilaç şirketinde çalışmaya başladım. Satış temsilciliği, eğitim yöneticiliği, bölge müdürlüğü derken 10 yıl dolu dolu çalışmadım, yaşadım. 10 yılın sonunda geldim yeni maceralar için yol ayrımına. 6 yaşında bir prensesim,henüz karnımda kıpır kıpır dünyaya gelmeyi bekleyen bir prensim ve deliler gibi aşık olduğum bir kocam var. Hayatı, çocukları, yemek yapmayı, fotoğraf çekmeyi çok seviyorum. Konusmayı, yazmayı ve anlatmayı da...Kendim ve ailem için araştırıyor,okuyor ve deniyorum. Şimdi bunları sizlerle paylaşmak için anne görev başında.

İletişim

Detaylı bilgi için annegorevbasinda@gmail.com adresinden ulaşabilirsiniz.