Pages

17 Ocak 2014 Cuma

Amerika'da doğum

Sevgili anneler, Amerika'da doğum yapmaya karar verdiniz ancak nerede, nasıl gibi pekçok sorunuz var. Öyle ki araştırmalara nereden başlayacaksınız ondan bile emin değilsiniz. İşte ben, bu işe aylar önce eşiyle kafa yormaya başlamış, uzun uzadıya araştırmış, konuşmadık kimse bırakmamış ve sonunda hayalindekinden de güzel bir şekilde bu süreci tamamlamış bir anne olarak size yardıma hazırım.
İnternet üzerinden eşimle birlikte yaptığımız araştırmalara "Amerika maceram " adlı yazıda değinmiştim.
Evet kafamız çok karışmıştı ama bu araştırmalar yolumuzu belirlememize imkan vermişti. Sizler de araştırma yaparken profesyonel şirketlere rastlayacak ve hatta bazı forumlarda mutlaka bu şirketlerden biriyle çalışmanız size önerilecektir. Bir açıdan katılıyorum. Sonuçta tecrübeliler, bu bir ekip işi ve bu şirketler, ekiplere sahip. Ancak dikkat etmeniz gereken nokta şu. Bu şirketlerle herşeyi en ince detayına kadar konuşmalısınız. Çünkü "yaparlar nasıl olsa" diye düşündüğünüz pek çok şeyi ekstra olarak hesabınıza ekleyebiliyorlar. Örneğin doktor muayenelerinizin hepsine gelip gelmeyeceklerini sormanızda fayda var. Çoğu ilk randevunuzda size eşlik ediyor. Sonrasında yalnız gitmeniz yada ekstra ücret ödeyerek bir rehber eşliğinde gitmeniz gerekebilir.
Ayrıca bu şirketlerin neredeyse tamamı ulaşımın ancak şahsi araçlarla mümkün olduğu eyaletlerde. Yani arabanız varsa hastaneye, markete, mall' lara gidebileceğiniz eyaletler. Yürüyerek, metro, otobüs gibi bir ulaşım şeklinin mümkün olmadığı bu eyaletlerde arabasız evden adım atamazsınız. Haliyle bir araç kiralamanızı öneriyorlar. Ki bu öneri beni çok tedirgin etmişti. Ekstra kira maliyetini bir kenara bırakın, ben hiç bilmediğim bir ülkede doğumuma haftalar kala araba kullanma fikrini çok itici bulmuştum. Daha doğrusu gözümü çok korkutmuştu. Zaten Amerika' ya geldiğimde bunu iyi ki kabul etmemişim dedim. En basitinden burada sizi polis durdurduğunda ellerinizi direksiyona koyarak beklemeniz gerekiyormuş. Kesinlikle arabadan inmemeniz, ruhsat, ehliyet vs gibi birşeyler aramak için arabanın içinde hareket etmemeniz özellikle önemliymiş. Bunları yaparsanız polisin size çok sert şekilde müdahale hakkı varmış.
Bu şirketlere "araba kiralamayayım, siz bana yardımcı olur musunuz?" derseniz oluyorlar. Araç kiralamadan biraz daha pahalı bir ücret karşılığında tabi..
İşte bu sebeple bile ben bu tarz bir eyalet yerine yürüyerek her istediğim yere gidebileceğim, istersem dünyanın en iyi metro hattı olarak geçen metroyu kullanabileceğim, istersem bir el kaldırışımla taksinin duracağı, her Avenue ve her Streetden otobüse atlayıp dilediğim yere gidebileceğim bir metropolü tercih ettim.
Ayrıca Amerika' da doğum yapmayı istememin en önemli sebebi çocuğumun ileride alacağı eğitim imkanlarını artırmaktı. Pek çok insanla konuştuğunuzda size Amerikan vatandaşı olan çocuğun Amerika' daki üniversitelerde özel indirimlere sahip olduğunu söyleyeceklerdir. Doğru. Ancak eksik. Her çocuk doğduğu eyaletin üniversitelerinde özel indirimlere sahip. Yani siz Texas ' da doğum yaptıysanız Newyork ' da bulunan üniversitelerin indiriminden faydalanmıyorsunuz. Tabi bu benim için problem değil, ben çocuğumu bir State Üniversitesine de gönderebilirim diyorsanız o başka.
Evet. Özetle lokalizasyona karar verirken, ulaşım, araç kullanımı, eğitim fırsatları vs gibi sebepleri gözönünde bulundurmanızda fayda var.
Ben bu sebeplerle Newyork' u seçtim.
Lokalizasyonu belirledik." Peki nerede kalacağız, nasıl ev bulacağız, ev ararken nelere dikkat edelim? " sorularının cevaplarına.
Kalkıp ev ayarlamadan Amerika' ya gelirseniz burada işiniz çok zor. Çünki öncelikle siz kısa dönem kiralık bir ev bakacaksınız. Amerika' da her binanın kısa dönem kiralık onayı yok. Yani beğendiğiniz her daireyi size 2-3 aylığına kiralamayacaklardır. Bundan daha da önemlisi ise, kısa dönem kiralık dairenizi buldunuz ancak vatandaş yada green cardlı bir garantöre sahip değilseniz size bu daireyi kimse kiraya vermeyecektir.
Daire ve garantör demek profesyonel birinin size yardım etmesi demek. Bu konuda size yardımcı olabilecek isimler için mutlaka benimle irtibata geçin. Size seve seve yardımcı olurum.
Yalnız şunu aklınızda bulundurun. Burası Amerika, burası Newyork. Binaların çoğu oldukça eski. Bizim ülkemizdeki evlerle kıyaslandığında oldukça pahalı ve küçük. Bu sebeple hem metropol olsun, hem kısa dönem kiralık bulayım, hem geniş olsun, hem de fiyatı uygun olsun derseniz biraz hayal kırıklığı yaşayabilirsiniz. Yani ev konusunda süper lüks beklentisine girmeminizi öneririm. Durun hemen endişelenmeyin. Evler gayet konforlu, güvenli ve yaşaması keyifli;) bu arada hastanenize yakın bir yerden ev bulmanız işinizi kolaylaştıracaktır. Ancak çok yakından bulamazsanız da sorun yaşamazsınız. Ben kendi doktoruma hastaneye çok yakın bir ev istediğimi söylediğimde bana şöyle cevap vermişti. " Kadriye' cim, sancısı gelip de 20 dakikada doğum yapan bir kadın henüz görmedim. Ne çok yakın bir eve ne de sancın başlarsa bir ambulansa ihtiyacın yok. Sakince bir taksiye atlayın ve gelin."
Lokasyon ve ev tamam, uçak biletlerinizi aldınız, doktorunuzdan raporunuz hazır. Bu arada 28 haftaya kadar sözel beyanla uçabiliyorsunuz. Yani 28 ile 36 haftalar arası için rapora ihtiyacınız var. Şunu da söylemeden geçemeyeceğim. Oldu ki o telaşala raporu unuttunuz, kayboldu vs. Siz de uçağa bineceğiniz gün 32 haftalık hamilesiniz. Uçamayacak mısınız? Elbette hayır. 27 haftalık hamileyim dediğinizde rapora gerek olmadan uçabilirsiniz. Sonuçta size " hadi ispat et kaç haftalık hamile olduğunu " diyecek halleri yok. Aklınızda bulunsun.
Uçağa bindikten sonra uzun bir yolculuk sizi bekliyor.
Sevgili anneler sakın ola bindiğim gibi uyur, inince de uyanırım demeyin. Yoksa indiğinizde bu bacaklar benim mi şoku dışında sağlığınızı da tehlikeye atmış olursunuz. Saat başı koltuğunuzdan kalkın ve 5-10 dakikalık yürüyüşler yapın. Bol sıvı tüketin, sık sık tuvalete gitmeye çalışın.
Böylece saatler süren iyi bir uçuşu da geride bırakıp geldiniz havaalanı çıkış kısmına. Çeşitli şehir efsaneleri var bu kısımla ilgili. Efsane diyorum çünki ben ters bir durumla karşılaşmadım. Kimse hamilelikle, ziyaret sebebimle ilgili tek soru sormadı. Tabi siz yine de temkinli davranın ve 31-32 haftayı geçirmeden gelin. Karnınız çok fazla göze batmadan yani. Ve soru sorulursa sakin bir şekilde seyahat ve alışveriş amaçlı geldiğinizi söyleyin. Net cevaplar verin. Örneğin, "Ne kadar süre için burdasınız "sorusuna 5 yada 10 gün değil, net sayı olarak, bir hafta diye cevap verin. Yanınızda bir otel rezervasyon göstergeniz olsun.
İşte oldu. Geldiniz. Bundan sonrası, gelmeden önce ayarladığınız doktor, hastane ziyaretleriniz, size refakat edecek, dostça yaklaşacak insanlar ile geçecek. Bu sebeple Amerika' da yanınızda olup, size yardım edecek insanlar oldukça önemli. Sakın ola şansa bırakmayın.
Baştada söylediğim gibi bu yolculuk sıradan bir yolculuk değil. Herşeyi iyice araştırıp, ayarlayıp yola koyulmazsanız hayatınızın en özel günleri kabusa dönebilir.
Bu yolculuğu kafanıza koyduğunız andan itibaren sizlere her konuda seve seve rehberlik etmek isterim.
Şimdiden tüm anne adaylarına iyi bir hamilelik ve sağlıklı bir doğum süreci diliyorum.
Sevgiler.









- Posted using BlogPress from my iPhone
Location:New York,ABD

2 yorum:

  1. Merhaba,

    cevabını merak ettiğim bir kaç soru var. Yardımcı olur musunuz?

    YanıtlaSil
  2. Merhaba,
    Siz doğuma kendi imkanlarınızla gittiniz anladığım kadarıyla değil mi?
    Daire kiralama konusunda kimden yardım alabilirz?

    YanıtlaSil

 

Ben Kimim?

1981 Ankara doğumluyum. Üniversite de okuduğum bölüm ile ilgili bir gün bile çalışmayıp hep başka hayaller pesinde koştum. 2002 yılında mezuniyetimin ardından dünyanın en büyük ABD ' li ilaç şirketinde çalışmaya başladım. Satış temsilciliği, eğitim yöneticiliği, bölge müdürlüğü derken 10 yıl dolu dolu çalışmadım, yaşadım. 10 yılın sonunda geldim yeni maceralar için yol ayrımına. 6 yaşında bir prensesim,henüz karnımda kıpır kıpır dünyaya gelmeyi bekleyen bir prensim ve deliler gibi aşık olduğum bir kocam var. Hayatı, çocukları, yemek yapmayı, fotoğraf çekmeyi çok seviyorum. Konusmayı, yazmayı ve anlatmayı da...Kendim ve ailem için araştırıyor,okuyor ve deniyorum. Şimdi bunları sizlerle paylaşmak için anne görev başında.

İletişim

Detaylı bilgi için annegorevbasinda@gmail.com adresinden ulaşabilirsiniz.