Pages

6 Mart 2014 Perşembe

EMZİRME REFORMU..

Türkiye’de ilk altı ay sadece anne sütüyle beslenen bebeklerin oranı yüzde 1.3!
Bu rakamı görünce ürktüm doğrusu. Sağlıklı nesiller yetiştirmeye daha emzirme döneminden başlanması gerekiyor. Ne yazık ki çoğu anne emzirmenin önemi ve emzirme teknikleri hakkında çok yetersiz bilgiye sahip.
Durum böyle olunca da etrafınızdaki annelerden bebeklerini emziremediklerini duymamız çok normal.
Türlü sebeplerle bebekler mamaya başlatılıyor ve ne yazık ki anne sütü gibi hayati öneme sahip bir gıdadan mahrum bırakılıyorlar.
Kimisi "sütüm yetmiyodu, az kilo almış bebeğim o yüzden mamaya başladık" diyor. Kimisi "gece uyumuyordu meğer doymuyormuş, mamaya bu yüzden başlattı doktorum" diyor. Kimisi de "memeyi bir türlü almadı bebeğim. Mecburiyetten doktorumuz mama önerdi" diyor.
Yani annelere emzirme teknikleri öğretilmiyor ve bazı doktorlarımız fazla mama yanlısı olunca sonuç 1,3 gibi bir oran oluyor.
Zaten hasbel kader ilk 3 ayı emzirerek geçirse bile anne, eğer çalışıyorsa çalışma hayatı başladığında koşulsuzluklar, stres, zamansızlık gibi sebeplerle sütü giderek azalıyor ve yine mamaya geçiliyor.
İşte bunu değiştirmek için Emzirme Reformu Gerekli!
Bir sonraki yazımda emzirme. manifestosundan bahsedeceğim. Ayrıca emzirme reformuna destek olmak için lütfen linki kullanın.
http://emzirmereformu.com/



- Posted using BlogPress from my iPhone
Location:Ankara,Türkiye

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 

Ben Kimim?

1981 Ankara doğumluyum. Üniversite de okuduğum bölüm ile ilgili bir gün bile çalışmayıp hep başka hayaller pesinde koştum. 2002 yılında mezuniyetimin ardından dünyanın en büyük ABD ' li ilaç şirketinde çalışmaya başladım. Satış temsilciliği, eğitim yöneticiliği, bölge müdürlüğü derken 10 yıl dolu dolu çalışmadım, yaşadım. 10 yılın sonunda geldim yeni maceralar için yol ayrımına. 6 yaşında bir prensesim,henüz karnımda kıpır kıpır dünyaya gelmeyi bekleyen bir prensim ve deliler gibi aşık olduğum bir kocam var. Hayatı, çocukları, yemek yapmayı, fotoğraf çekmeyi çok seviyorum. Konusmayı, yazmayı ve anlatmayı da...Kendim ve ailem için araştırıyor,okuyor ve deniyorum. Şimdi bunları sizlerle paylaşmak için anne görev başında.

İletişim

Detaylı bilgi için annegorevbasinda@gmail.com adresinden ulaşabilirsiniz.