Pages

16 Şubat 2014 Pazar

Hergüne bir sanat etkinliği

Resim yapmayı sever misiniz? Okulda en sevdiğiniz derslerden biri resim dersi mi? Dikkatli bir gözlemci misiniz? Bulmaca çözmek hoşunuza gider mi?
Çocuğunuz için bu soruların bazılarının cevabı "evet" ise bu kitap tam size göre.
Evet kitabın giriş sayfasında bunlar yazıyor.
Birkaç yıl önce yaz tatili için Bodrum" daydık. Türkbükü" nde akşam yemeği için Casita' ya doğru yürüyoruz. Bilmeyenler için dükkanlar, tezgahlar ile dolu uzun bir yolda sağa sola bakarak ilerliyoruz. Kızkardeşim, kızım ve ben. Yol boyu kızıma yapmadığımız şebeklik kalmadı ilgisini çekmek için. "Kızım bak ne güzel kolyeler, yüzükler var. Alalım mı? Hayır anne. Kızım bak oyuncakçı. Ne ilginç gözlüklermiş bunlar. Dener misin? Hem bak fotoğrafını çekeriz. Hayır anne. " Derken kardeşimle biz konuşmaya daldık. Gözucuyla kızıma bakıyorum ama anlık bir dalgınlık işte kızım yanımızda yok. Arkamı döndüm koşuyorum geriye doğru. Evet sadece birkaç metre geride öylece durmuş çerçevelenmiş resimlere bakarken buluyorum kızımı. Büyülenmiş gibi izliyor onları.
İşte benimki, böyle fazla ilgili olunca resme karşı ben de ne yapsam da onun ilgisine uygun bişeyler bulsam arayışındayım.
Bu arayışlarımdan birinde bu kiraba rastladım. Bulmak zor oldu ama pes etmedim. Birkaç kitapevi gezdikten sonra bulabildim. Aslında getirttim demek daha doğru. Birkaç hafta sonra getirebiliriz dedi bir kitapevi. Bu sayede kavuştuk kitabımıza.
Bu kadar merak uyandırma yeter. Bunca övdüğüm kitap nasıl birşey bir fikriniz olması için bazı şeyler paylaşayım.






Bazı resimler vardır. Herkes baktığında farklı şeyler görür. Franz Marc' ın bu resmi de onlardan.
Siz bu resme bakınca ne görüyorsunuz?



İnsanoğlu sözcüklerden önce resimleri okumaya başlamıştır. Burada ressam Pieter Bruegel günümüzde de kullanılan 100 deyimi resmetmiş. Siz bu deyimlerden bazılarını resimde bulabilir misiniz?
a) Başını duvarlara vurmak
b) Paraları saçıp savurmak
c) Kuzu gibi uysal olmak
d) Dünyanın alt üst olması
e) Akıntıya karşı kürek çekmek



Vincent Van Gogh' un bu tablosunda arkada duvarda bir Japon resmi asılıdır.
Bunun sebebi sizce ne olabilir?
a)Van Gogh, Japonya ' ya gitmeyi düşünüyordu.
b) Japon sanatı ile çok ilgiliydi.
c) Resim, Van Gogh' un Japon kız arkadaşına ait.



Franz Marc ve birkaç arkadaşı istedikleri gibi resim yapabilmek için biraraya geldi. Onlar dünyayı olduğundan farklı gösterebilmek için renkleri ve şekilleri kullanmak istiyorlardı.
Bu resimde kırmızı atlarını görüyorsunuz.


Siz de kendi istediğiniz renkte atlarınızı yapabilirsiniz.



Bu resimde herşey karman çorman görünüyor.



Bu detayları üstteki resimde bulabilir misiniz?




Ben sadece birkaç örnek paylaştım. Yılın her günü için farklı bir etkinlik bu kitapta sizi bekliyor.

- Posted using BlogPress from my iPhone
Location:Ankara,Türkiye

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 

Ben Kimim?

1981 Ankara doğumluyum. Üniversite de okuduğum bölüm ile ilgili bir gün bile çalışmayıp hep başka hayaller pesinde koştum. 2002 yılında mezuniyetimin ardından dünyanın en büyük ABD ' li ilaç şirketinde çalışmaya başladım. Satış temsilciliği, eğitim yöneticiliği, bölge müdürlüğü derken 10 yıl dolu dolu çalışmadım, yaşadım. 10 yılın sonunda geldim yeni maceralar için yol ayrımına. 6 yaşında bir prensesim,henüz karnımda kıpır kıpır dünyaya gelmeyi bekleyen bir prensim ve deliler gibi aşık olduğum bir kocam var. Hayatı, çocukları, yemek yapmayı, fotoğraf çekmeyi çok seviyorum. Konusmayı, yazmayı ve anlatmayı da...Kendim ve ailem için araştırıyor,okuyor ve deniyorum. Şimdi bunları sizlerle paylaşmak için anne görev başında.

İletişim

Detaylı bilgi için annegorevbasinda@gmail.com adresinden ulaşabilirsiniz.