Pages

8 Mart 2014 Cumartesi

Kundaklasakta mı saklasak kundaklamasakta mı....

Upuzun bir tartışma konusu kundak. Daha yüzyıl tartışılıp faydalı mı zararlı mı karar verilemeyecek galiba.
Ama son yıllarda bizim ülkemizde artık önerilmeyen, hatta kalça çıkıkları nedeniyle fazlasıyla zararlı ilan edilmiş bir yöntem.
Açık söylemem gerekirse ben de doğum öncesi ordan burdan, türlü konularda araştırma yaparken kundak konusu çok ilgimi çekmişti.
Tabi bin tane kötüleyen yazı okuyunca ürktüm.
Ama yarım kundak yada bazılarının deyimiyle gevşek kundak sıkça öneriliyor. Ayaklar serbest, kollar çok sıkı olmasa da sarılı ve bebek bu sayede kollarını hareket ettirip kendini uyandırmıyor.
Ben de nereden bulurum derken Amerika' da çok kullanılan ve önerilen birşey olduğunu okudum. Hatta renk renk, boy boy, desen desen yarım kundaklar satılan mağazalar buldum.
Tabi Amerika' ya varınca da gidip hemen edindim.
Ama kullanımını anlatmadan önce beni çok şaşırtan olayı anlatayım.
Doğumhanedeyim, eşim başucumda. Bebişin çıkmasını bekliyoruz. Neyse nihayet oğluşun ağlama sesini duyduk. Hemşireler hemen aldı oğluşu, sildi, burnunu temizledi, gözleri nemlendirdiler vs. En son ne yaptılar dersiniz. Kundak.
Hem de yarım filan değil bildiğiniz ninem usulü kundak. Evet oğluşu kundağa sardılar ve başucumda duran eşimin kucağına kondurdular. O anı çekemedim ne yazık ki ama hastane odamızdan bir kare bu.



Hastanede dört gün kaldık. Ve bir gün bile benim götürdüğüm hastane çıkış takımlarımı giydirmediler oğluma. Altta bez, üzerinde çıtçıtlı bir zıbın, en üstte de dediğim gibi ninem usulü kundak.



Bu dört gün içinde bana da öğrettiler kundak yapmayı. Evde de yap rahat rahat uyusun bebek diye de eklediler.
Tabi ben öyle bişey yapmadım. Yani eve çıkınca hiç kundaklamadım oğlumu. Ama aldığım yarım kundağı kullandım. Hala da kullanıyorum ve çok memnunum. Kesinlikle her anneye öneririm. Unutmadan yarım kundağı sadece 3 ay gibi bir süre kullanmanız öneriliyor. Bebeğiniz kendi başına dönmeye başladığı an bırakmalısınız.
Demir' in kırkında çekilmiş, yarım kundaklı bir fotosunu da paylaşayım.


- Posted using BlogPress from my iPhone
Location:Ankara,Türkiye

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 

Ben Kimim?

1981 Ankara doğumluyum. Üniversite de okuduğum bölüm ile ilgili bir gün bile çalışmayıp hep başka hayaller pesinde koştum. 2002 yılında mezuniyetimin ardından dünyanın en büyük ABD ' li ilaç şirketinde çalışmaya başladım. Satış temsilciliği, eğitim yöneticiliği, bölge müdürlüğü derken 10 yıl dolu dolu çalışmadım, yaşadım. 10 yılın sonunda geldim yeni maceralar için yol ayrımına. 6 yaşında bir prensesim,henüz karnımda kıpır kıpır dünyaya gelmeyi bekleyen bir prensim ve deliler gibi aşık olduğum bir kocam var. Hayatı, çocukları, yemek yapmayı, fotoğraf çekmeyi çok seviyorum. Konusmayı, yazmayı ve anlatmayı da...Kendim ve ailem için araştırıyor,okuyor ve deniyorum. Şimdi bunları sizlerle paylaşmak için anne görev başında.

İletişim

Detaylı bilgi için annegorevbasinda@gmail.com adresinden ulaşabilirsiniz.