Pages

9 Mart 2014 Pazar

Newyork'a varış. Amerika Maceram devam.

Nerde kalmıştık...


Evet yola çıkma vakti geldi çattı. Hava durumuna göre kışlıklarımla doldurdum valizimi. Oğluşumun eşyalarını bir liste yapmıştım ona göre ayrı bir hurçta hazırladım. Bir konuda keşkemiz oldu. Sizin olmaması için uyarmak isterim. Eğer Amerikada doğum gibi bir fikriniz varsa bebek alışverişinizi mutlaka oraya erteleyin. Biz hemen hemen herşeyini almıştık oğlumuzun. Tabi bu demek değil ki gidince bişey almadık. Aldığımız kadar daha aldık dayanamayarak. İnanın burda olsanız ne demek istediğimi daha iyi anlarsınız. Bi başka yazımda ne nerden alınır, fiyatlar nasıl paylaşırım meraklıları için.
Havaalanına doğru yola çıktık. Bilmeniz gereken bir diğer konu da uçuş için raporunuzun olması gerektiği. 28 hafta ve daha altı haftalar için sözel beyanla uçabiliyorsunuz. Ancak daha üstü haftalarda uçuştan maximum 1 hafta öncesine ait hekim raporunuzun yanınızda olması gerekiyor. Sorarlarsa gösterirsiniz. İnternette öyle çok şey okumuştum ki bu raporla ilgili. Havaalanında resmen hayal kırıklığına uğradım. Kimsenin size ne rapor ne de hamileliğinizle ilgili birşey sorduğu yok. Biz elimizi kolumuzu sallayarak bindik uçağımıza. Uçuşumuz da çok iyi geçti. Eşim beni saat başı "hadi hayatım yürümen gerek" diyerek kaldırdı. Onca saat sonunda indiğimizde ne ödem ne bişey. Kendimi harika hissediyordum. Bolca da su ve süt içtiğimi söylemeden edemiycem. Öneririm çok işe yarıyor.

İndiğimizde bizi JFK ' den çıkış muamması bekliyordu. Bununla ilgili de öyle çok şey okumuştum ki internette. Yok efendim hamile olduğunuz anlaşılırsa geri gönderiyorlar,onu soruyorlar bunu soruyorlar. Bunun da şehir efsanesi olduğunu indikten 10 dakika sonra anladık.

Kimse hiçbirşey sormadı,söylemedi." İyi tatiller" dışında... Çıkışta Ömer 'ciğimizin arkadaşı taxisiyle bizi bekliyordu. Bindik ve Newyork sokaklarını izleye izleye doğru evimize...

Ertesi gün yarı jet lag Central Park ' a gezmeye gittiğimizde çekilmiş bir fotoğrafla bitireyim bu yazımı da.

Sevgiler.



11 yorum:

  1. Merhaba,
    öncelikle çocuklarınızla size sağlıklı ve mutlu bir hayat dilerim:) Ben de yakın zamanda çocuk sahibi olmayı planlıyorum ve doğumu da Amerika da yapmak istiyorum. Doktorunuzun adı ve doğum masraflarının ne kadar tuttuğu konusunda bilgi verebilirseniz çok sevinirim. Teşekkür ederim. Mutluluklar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok teşekkür ederim. Boş bir mail atabilirseniz detayları yazayım. Sevgiler.

      Sil
    2. Mail adresinizi göremedim, iletebilir misiniz? Çok teşekkür ederim ilginiz için..

      Sil
    3. Rica ederim.
      kadriye.kulah@gmail.com
      Sevgiler.

      Sil
  2. Merhaba,
    Bir kaç sorum olacaktı. Amerika'ya gidiş esnasında havaalanındaki X-Ray cihazından geçtiniz mi? Hamile olunduğunun anlaşılmaması adına geçmek mi geçmemek mi gerekli?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba,

      Türkiye' de havaalanında hamile olduğunuzu söylemenizde bir sakınca yok. dolayısıyla x-ray ' dan geçmiyorsunuz. JFK ' de ise x-ray yok zaten.
      sevgiler.

      Sil
  3. Kardiye hanım çalışan bir bayan olarak, amerika ya kaçıncı hafta da gittiniz. 32. hafta da doğum izninizi Türkiye de olmayınca nasıl aldınız. Ben 29. hafta da gideceğim ABD ye ve ben burada yokken 32. hafta iznimi nasıl alacağımı bir türlü anlamış değilim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      Ben hamilelik dönemimde çalışmıyordum. izin kullanmam gerekmedi. Üzgünüm bu sebeple bir bilgim yok ve sorunuz konusunda fikrim yok.

      Sevgiler.

      Sil
  4. Mrb kadriye hanim bende newyorkta kadin dogum uzmani ariyorum.sizinle iletisime gecmek icin mail adresinizi bulamadim.yardimci olur musunuz

    YanıtlaSil

 

Ben Kimim?

1981 Ankara doğumluyum. Üniversite de okuduğum bölüm ile ilgili bir gün bile çalışmayıp hep başka hayaller pesinde koştum. 2002 yılında mezuniyetimin ardından dünyanın en büyük ABD ' li ilaç şirketinde çalışmaya başladım. Satış temsilciliği, eğitim yöneticiliği, bölge müdürlüğü derken 10 yıl dolu dolu çalışmadım, yaşadım. 10 yılın sonunda geldim yeni maceralar için yol ayrımına. 6 yaşında bir prensesim,henüz karnımda kıpır kıpır dünyaya gelmeyi bekleyen bir prensim ve deliler gibi aşık olduğum bir kocam var. Hayatı, çocukları, yemek yapmayı, fotoğraf çekmeyi çok seviyorum. Konusmayı, yazmayı ve anlatmayı da...Kendim ve ailem için araştırıyor,okuyor ve deniyorum. Şimdi bunları sizlerle paylaşmak için anne görev başında.

İletişim

Detaylı bilgi için annegorevbasinda@gmail.com adresinden ulaşabilirsiniz.