Pages

18 Şubat 2014 Salı

Manhattan'da yiyip içip alışveriş yapalım..

Tam 3 ay yaşadım bu harika şehirde. İnanın 3 gün gibi geldi. Öyle çok şey vardı ki yapacak. Gez gez bitiremedim. Gerçekten Manhattan' ın heryerini öğreneyim deseniz yıllarınızı alabilir. Her sokakta ayrı bir macera.

Baya gezmiş, pekçok da güzel yerlerini görmüş bir Manhattan aşığı olarak başlayayım anlatmaya. Giderseniz elinizin altında bir rehber olsun bu yazım.

Bir kere sırf yeme içmeye bile gidilebilir. Dünya mutfağı seviyorsanız, yani " ben yiyemem öyle suşi filan " diyenlerden değilseniz yaşadınız. Her keseye, her damak tadına uygun süper yemek mekanları var. Restoran demiyorum mekan diyorum dikkat ederseniz. Çünki dışardan market gibi görünen hemen hemen her yerin içinde bir de yemek reyonu var. Hem de ne yemekler. Girdiğiniz market Hint marketi ise hint yemekleri, Türk marketi ise türk yemekleri, Japon marketlerinin içinde suşi ve diğer Japon yemeklerini bulabilirsiniz. Üstelik sadece lezzetli değiller fiyatları da çok uygun. Açık büfe kısmından kilo ile enfes yemekler satın alabileceğiniz gibi arzu ettiğiniz diğer Ala cart menülerinden de bir şeyler seçebilirsiniz. Yani demem o ki market deyip geçmeyin. Mutlaka içlerine girip bakın. Yemek için farklı bir alternatif olsun size.

Restoranlara gelince her yerdeler zaten. Müthiş İtalyan, Fransız, Türk ve Yunan restoranları 2. Avenue, 3. Avenue ve Lexington Avenue ' da sizi bekliyor. Türk restoranlarını bir denemek isterseniz 2. Avenue 70 street'de Ala Turca ve hemen yanında bulunan Üsküdar tavsiye edebileceğim yerlerden.

Biraz daha uzaklaşırsanız Chealse' de Chealse Marketi de görmeden dönmeyin derim. İçinde müthiş bir İtalyan restoranı var. Hem marketi gezin hem yemek yiyin. Sonrasında da 5-10 dakika yürüme mesafesinde meşhur Soho' yu gezersiniz.

Gelelim alışveriş konusuna. Cennete düştünüz. Marka cennetine. Tüm markaları bir arada bulabilieceğiniz 5. Avenue ilk adresiniz olsun. Bir uçtan diğer uca Gucci, Chanel, Louis Vioton, Abercrombie, Tiffany Co. Vs tüm markaların mağazaları bütün ihtişamıyla sizi bekliyor. Fiyatlar dudak uçuklatsa da gezip görmek bedava;)

Medison Avenue ' de de harika mağazalar var. 5. Avenue' dan zaman artırıp buradaki mağazalara da vakit ayırın derim.

Birkaç tane de alışveriş merkezi önereyim. İçinde pek çok markayı çok ama çok uygun fiyatlara bulabileceğiniz, müptelası olacağınız alışveriş merkezleri.

Bunlardan biri Century 21. Burası kadın, erkek, çocuk giyim bölümleri , parfümeri, kozmetik reyonları, geniş ayakkabı ve çanta alanları olan ve sık sık indirime giren bir merkez. Birşeyler almadan çıkmanız mümkün değil.









Bir diğeri Tj Maxx. Neredeyse her hafta içerideki ürünleri yeniliyorlar. Özellikle bebekler ve çocuklar için birbirinden güzel ve ucuz kıyafet, oyuncak, ayakkabı bulabilirsiniz. Carter' s mağazasında gördüğünüz bebek tulumları bu mağazada kendi mağazasından da ucuz fiyata alınabiliyor. Ben oğluşuma bir dolu kıyafet ve ayakkabı aldım Tj Maxx' den. Ayrıca bayanlar çanta merakınız varsa burayı görmeden geçmeyin derim. Michael Kors çantalar bazen şaka gibi fiyatlara satılıyor.

Sırada Macy' s var. Oldukça geniş ve çok katlı bir alışveriş merkezi burası. Her katı ayrı bir ürün grubuna ayırmışlar. En üst katta yemek katı olmuş. Giriş katındaki çanta ve kozmetik reyonları baş döndürücü. Bayan reyonunda mutlaka ayakkabı kısmını görün. Pek çok marka ve bazılarında çoğu zaman süper indirimler oluyor.









Geleyim benim favorime. Bloomingdale's. Friends dizisinin etkisinden mi bilmem ama burayı çok seviyorum.Evime 2 dakika yürüme mesafesindeydi. İndirimlerini takip edip çok güzel şeyler yakalamışlığım var. Pasaportunuzu gösterdiğinizde hiç indirim olmayan bir ürünü %10 indirimle alabiliyorsunuz. İçinde bir juice bar ve meşhur Magnolia ' da var. Küçük bir mola vermek isterseniz.







Saks Company bir diğer favorim. Biraz diğer bahsettiğim mağazalara oranla pahalı ama şahane markalar var. Görülmeli.









Lord & Taylor başka bir alışveriş merkezi. Güzel markalar var ve fiyatlar uygun. Hele bir de indirim yakaladınız mı tadından yenmez.

Bahsetmezsem olmaz.Barney's.

İçerisi marka üssü markalar ile dolu. Çoğu satılan markayı hiç duymadığımı itiraf edeyim. Yalnız böyle olunca fiyatları tahmin edin artık. " Çok param var, nerde bulucam bir daha bu markaları " derseniz eşsiz bir mağaza. Girişte sizi kokularıyla kendine çeken parfümeri reyonundan sakın kaçmayın. Eşsiz kokular arıyorsanız tam size göre. 270 dolardan başlayan fiyatlar var ama dediğim gibi kokular çok etkileyici ve benzersiz.

Küçük bir ayakkabı mağazası da var size tavsiye edeceğim yerler arasında. David Z adı. Ugg' dan New Balance' a pek çok marka ayakkabıyı bu mağazada çok uygun fiyatara bulabilirsiniz. Hatta hiçbir yerde bulamayacağınız fiyatlara. İşte bu yüzden özellikle görmenizi öneriyorum.

Gelelim outletlere.

Manhattan' a geldim outlet yoktur diye düşünüyorsanız evet yok ama çok yakınında pek çok outlet var.

Bunlardan ilki ve en elit olanı yani uçuk markaları bile çok uygun fiyatlara bulabilceğiniz Woodbury Common Premium Outlet. Manhattan' a yarım saat mesafede.

















Outlet cenneti New Jersey. Port authority bus terminal ' den gidiş dönüş biletinizi alıyorsunuz. Ver elini alışveriş. Ben özellikle Jersey Garden' ı önerebilirim. Hem bebek ve çocuk hem de yetişkin için tam bir ucuz alışveriş çılgınlığı yaşama mekanı. Bu malla girer girmez bir valiz alıp, alacağınız herşeyi içine koymanızı öneririm. Önermesem de etrafınızdaki herkesin bunu yaptığını görünce siz de aynını yapacaksınız eminim.









Son olarak da teknoloji severlere, Best Buy ve Apple Store ' u gezmeden dönmemelerini önereyim.

Sevgiler.



- Posted using BlogPress from my iPhone

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 

Ben Kimim?

1981 Ankara doğumluyum. Üniversite de okuduğum bölüm ile ilgili bir gün bile çalışmayıp hep başka hayaller pesinde koştum. 2002 yılında mezuniyetimin ardından dünyanın en büyük ABD ' li ilaç şirketinde çalışmaya başladım. Satış temsilciliği, eğitim yöneticiliği, bölge müdürlüğü derken 10 yıl dolu dolu çalışmadım, yaşadım. 10 yılın sonunda geldim yeni maceralar için yol ayrımına. 6 yaşında bir prensesim,henüz karnımda kıpır kıpır dünyaya gelmeyi bekleyen bir prensim ve deliler gibi aşık olduğum bir kocam var. Hayatı, çocukları, yemek yapmayı, fotoğraf çekmeyi çok seviyorum. Konusmayı, yazmayı ve anlatmayı da...Kendim ve ailem için araştırıyor,okuyor ve deniyorum. Şimdi bunları sizlerle paylaşmak için anne görev başında.

İletişim

Detaylı bilgi için annegorevbasinda@gmail.com adresinden ulaşabilirsiniz.