Pages

25 Aralık 2013 Çarşamba

Ek gıdalara geçtiniz mi?

İlk 6 ay bence, anne ve bebek için beslenme açısından en keyifli ve en kolay dönem. Bebeğiniz sütünüzü çok seviyor, bıraksanız sabahlara kadar uyumadan emecek. Siz de emzirdikçe toparlanıyor, kilo veriyor ve eski formunuza kavuşuyorsunuz. Bir de bebeğim için ne pişirsem, sever mi, alışacak mı kaygısı yok.
Ama her güzel şeyin bir sonu var. 6. aya geldiyseniz ek gıdalara geçiş zamanınız geldi demektir.
Tabi ki hala temel besin anne sütü. Ama öğün aralarına ek gıdaları yavaştan yerleştirme vakti sevgili anneler.
İşte size örnek, bir günlük öğün tablosu.(6-8 aylık bir bebek için.)


07.00. Anne sütü
09.00 Meyveli tam yulaflı muhallebi (3-9 çorba kaşığı)
11.00 Anne sütü
15.00 Sebze püresi (3-5 çorba kaşığı)+ anne sütü
19.30 Anne sütü
23.00 Anne sütü ( gece öğünü )

İşte böyle, küçük küçük başlayabilirsiniz. Bir kaç tane de leziz tarif vereyim istiyorum. Eminim siz ve bebeğiniz memnun olacaksınız;) Bu tarifler denenmiş, süper lezzetli, bebeklerin son derece keyifle yiyeceği tarifler emin olun.

Armutlu- İrmikli Muhallebi
1 adet armut
1 bardak süt ( keçi sütü, badem sütü, anne sütünden biri olsun)
2 yemek kaşığı irmik
2 adet bebe bisküvisi

Yapılışı; Süt ve irmiği karıştırın. Koyu bir kıvam alana kadar pişirin. Altını kapatıp ılınmasını bekleyin. Ilınınca bisküvileri kırarak ekleyin. Cam rendede rendelediğiniz armutu da ilave edin. Oldu işte, bebeğinizin mis gibi muhallebisi.



Armutlu Avokado
1/2 armut
1/2 avokado
Ceviz
1/2 çay kaşığı tarçın

Yapılışı; cam rendede armutu rendeleyin, çatalla ezdiğiniz avokadoyu armutla karıştırın. Cevizi un kıvamında ezin. Tarçın ve cevizi de karışıma ekleyin. Afiyet olsun bebişinize.



Anne Sütlü Kabak Çorbası
1 adet küçük kabak
1 adet ince havuç
4-5 sap maydonoz / dereotu ( hangisini kullanmak isterseniz )
1 su bardağı su
1 küçük çay bardağı anne sütü

Yapılışı; suyun içine kabak ve havucu doğrayarak atın ve yumuşayana kadar haşlayın. Kaynadıktan sonra ince doğradığınız maydonoz yada dereotunu ilave edin. Altını kapatıp biraz ılınmasını bekleyin. Ilındığında da anne sütü ve zeytin yağını ilave edin. Pişme işleminden sonra anne sütü ve zeytin yağını ekliyoruz. Besin değerleri kaybolmasın diye.
Afiyet bal şeker olsun bebişinize.



(Fotoğraflar alıntıdır)

Sevgili anneler, bu geçiş döneminde umarım küçük de olsa bu yazımın bir faydası olur.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 

Ben Kimim?

1981 Ankara doğumluyum. Üniversite de okuduğum bölüm ile ilgili bir gün bile çalışmayıp hep başka hayaller pesinde koştum. 2002 yılında mezuniyetimin ardından dünyanın en büyük ABD ' li ilaç şirketinde çalışmaya başladım. Satış temsilciliği, eğitim yöneticiliği, bölge müdürlüğü derken 10 yıl dolu dolu çalışmadım, yaşadım. 10 yılın sonunda geldim yeni maceralar için yol ayrımına. 6 yaşında bir prensesim,henüz karnımda kıpır kıpır dünyaya gelmeyi bekleyen bir prensim ve deliler gibi aşık olduğum bir kocam var. Hayatı, çocukları, yemek yapmayı, fotoğraf çekmeyi çok seviyorum. Konusmayı, yazmayı ve anlatmayı da...Kendim ve ailem için araştırıyor,okuyor ve deniyorum. Şimdi bunları sizlerle paylaşmak için anne görev başında.

İletişim

Detaylı bilgi için annegorevbasinda@gmail.com adresinden ulaşabilirsiniz.