Pages

25 Şubat 2014 Salı

Bebek banyosu.

Bebek banyosu, panik yaparsanız kabusa yapmazsanız keyifli bir rüyaya dönüşebilir.
Bazı arkadaşlarım var. Bebekleri 6 aylık olmuştu ve daha bir kez bile kendi başlarına bebişlerini banyo yaptırmamışlardı.
Ben Demir' e kendim baktığım ve ilk günden itibaren herşeyiyle birebir ilgilendiğim için haliyle banyosunu da tek başıma yaptırıyorum.
Neyi nasıl yapacağınıza alıştıktan ve hazırlık aşamalarını öğrendikten sonra inanın korkacak hiçbirşey yok.
Demirimle bir banyo günümüzün fotoğrafları eşliğinde yeni anneleri bilgilendireyim istiyorum.
Hazırlık aşamasıyla başlayalım sevgili anneler.



İlk aşama bebişin banyoya hazırlanırken keyfinin yerinde olması aşaması. Bunu nasıl sağlarsınız? Benim oğluş dönencesini izlemeye bayılıyor. Yatağına yatırıyorum ve ben hazırlıklarımı yaparken O da dönencesi ile keyifli vakit geçiriyor. Tabi bunun öncesinde biraz emzirdiğimi söylemeyi atlamamalıyım. Çok emzirirseniz banyo yaparken kusma ihtimali var. Emzirmezseniz açlığın etkisiyle ağlama ve çırpınma tehlikesi var. Karnı ne aç ne çok tok olsun. Örneğin iki memeyi birden emerek doyuyorsa banyo öncesi bir memeyi emmiş olsun.



Demir dönencesiyle oyalanırken ben de alt açma ünitemizi banyo sonrası için hazırladım. Temiz bezi, pişik kremi( ben pişik olmasa da birkaç alt açmada bir sürüyorum pişik kremini. Böylece koruyucu oluyor.) nemlendiricisi ve masaj yağımız( masaj yağımız, tatlı bademli organik chicco)




Banyo sonrası giyeceğimiz kıyafetlerimiz de hazır.
Gelelim banyodaki hazırlıklarımıza.



Demir' in küvetini banyo küvetinin içine yerleştiriyorum. Filemizi önceden germiştim zaten. Küvetin hemen yanına da şampuanı ve banyo süngerini hazır ediyorum. Ben banyo tası kullanmıyorum. Banyonun duş başlığında su sıcaklığını dirseğimle ölçerek ayarlıyorum. Bence siz de kovaydı, tasdı kendinize eziyet etmeyin. Duş başlığını kullanın. Çok daha pratik.
Vee Demirimi soyup havlusuna sararak banyoya götürüyorum. Ben ilk aylar bornoz değil normal havlu kullanılması taraftarıyım. Çünkü bornozu giydirmesi zor ve sizi oyalacağı için bebek hem üşüyebilir hem de huysuzluk edebilir.



Bu arada bezi, küvetine yatırana kadar üzerinde kalıyor. İstenmeyen bir durumla karşılaşmamak için;)

Sonunda banyodayız.



5 dakika kadar sürüyor bizim Demir 'le banyomuz. O' nu yıkarken mümkün olduğunca konuşmaya, neler yaptığımı anlatmaya özen gösteriyorum. Gelişimleri için bu çok önemli. Size de öneririm.
Yıkarken de dikkat ettiğim şeyler şöyle;
İlk önce vücudunu sonra kafasını yıkıyorum.
Boyun altı çok çabuk kirleniyor bebeklerde. Bu yüzden boyun altına özen gösteriyorum.
Koltuk altı ve kulak arkalarını ihmal etmeyin, ben bu iki kısma da çok özeniyorum. Görmediğimiz için kirler bu bölgelerde birikip kalabiliyor.
Banyodan çıkmadan burnunu hafif hafif sıkıyorum. Böylece burnu temizleniyor ve hiç sevmediği burun temizleme aparatlarını daha az kullanmış oluyoruz.
Banyomuzun bitiminde de masajımızı yapıyoruz ve oyalanmadan üzerimizi giyip, karnımızı doyuruyoruz.
Ohh miss gibi olduktan sonra güzel de bir uyku çekmek gibisi yok.



Sıhhatler olsun....

- Posted using BlogPress from my iPhone
Location:Ankara,Türkiye

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 

Ben Kimim?

1981 Ankara doğumluyum. Üniversite de okuduğum bölüm ile ilgili bir gün bile çalışmayıp hep başka hayaller pesinde koştum. 2002 yılında mezuniyetimin ardından dünyanın en büyük ABD ' li ilaç şirketinde çalışmaya başladım. Satış temsilciliği, eğitim yöneticiliği, bölge müdürlüğü derken 10 yıl dolu dolu çalışmadım, yaşadım. 10 yılın sonunda geldim yeni maceralar için yol ayrımına. 6 yaşında bir prensesim,henüz karnımda kıpır kıpır dünyaya gelmeyi bekleyen bir prensim ve deliler gibi aşık olduğum bir kocam var. Hayatı, çocukları, yemek yapmayı, fotoğraf çekmeyi çok seviyorum. Konusmayı, yazmayı ve anlatmayı da...Kendim ve ailem için araştırıyor,okuyor ve deniyorum. Şimdi bunları sizlerle paylaşmak için anne görev başında.

İletişim

Detaylı bilgi için annegorevbasinda@gmail.com adresinden ulaşabilirsiniz.